Thursday, June 24, 2010

Kereta Paling Laju Di Bumi

Assalamualaikum. Entri aku kali ni nk share ngn korang pasal kereta. Ni adelah entri kedua aku pasal kereta, entri pertama mengenai kereta paling mahal di bumi. Kali nk aku nk cerita sket mengenai kereta paling laju kat bumi kita ni. Jom kite tengok top ten list kereta2 ni...jeng3!!

10. Porsche Carrera GT
205 mph, 0-60 in 3.9 secs

9. Lamborghini Murcielago LP640
211 mph, 0-60 in 3.3 secs

8. Pagani Zonda F
215 mph, 0-60 in 3.5 secs

7. Jaguar XJ220
217 mph, 0-60 in 3.8 secs

6. Ferari Enzo
217 mph, 0-60 in 3.4 secs

5. McLaren F1
240 mph, 0-60 in 3.2 secs

 4. Koenigsegg CCX
245 mph, 0-60 in 3.2 secs

3. Saleen S7 Twin Turbo
248 mph, 0-60 in 3.2 secs

2. Bugati Veyron
253 mph, 0-60 in 2.5 secs

1. SSC Ultimate Aero
 257 mph, 0-60 in 2.7 secs

Laju nak mampus kereta2 kat atas tu. Ni kalo accident mau berkecai kereta2 tu, wakaka...
Kebanyakan kereta yg tersenarai kat atas tu juge tersenarai untuk kereta2 paling mahal kat bumi ni. Kalo nk tau cek entri ni.

p/s: aku ngidam kereta satria neo cps...

Salam...


7 comments:

aini~ said...

nnt i bli satria neo 1 utk u ye b...........

Din.. said...

Lamborghini Reventon tak tersenarai ke bro?huhu baru ingt nak beli.. tp x tersenarai..x jd ar...hahahaha

Aliff Nasir said...

haha...
reventon mahal je lbey...
tp x lju pn...

Aliff Nasir said...

@aini..
belikn tau...
i minat sngt kereta tu...huhu

RaMa2UnGU said...

perrgghh..suka bugati tu..hehehehe

Aliff Nasir said...

aku suke ferrari enzo...
haha

iRfan Johan said...

biar laju..jnji selamat!!!