Thursday, June 3, 2010

Jom Exercise Mata


Assalamualaikum. Mata adelah anugerah Allah yang tidak ternilai harganye. Kite dianugerahkan mata untuk melihat kebesaran2 dan ciptaan2 Allah yang agung yang tiada cacat celanya. Cube kalau kite takde mata, kan susah nk wat aktiviti seharian kita. Sebab tu la kite kene jage mate kita ni.

Entri aku kali berkenaan dengan mata.Kali ni aku nk ajak korang semua exercise mata. Sila tengok gambar2 kat bawah ni. Ade sesetengah gambar yang mengelirukan. Ok, takmau cakap banyak lagi. Korang tengok jela gambar kat bawah ni...enjoy...

Gambar yg kat bawah ni mcm bergerak2 kan? Tak bergerak pn sebenarnye...hehe...illusi je 2..




Untuk gambar ni, korang kene fokus kat titik tengah tu dalam sepuluh saat dan kecikkan sikit mata.
Nnt korang perasan yg titik2 pink tu hilang.

Cube korang tngk btol2 gambar ni. Ape yg korang nampak sebenarnye?
Korang yakin ke ngan ape yg korang nampak tu???
Sila komen ye...

Ni lagi satu. Ape yg korang nampak?
Sila komen ye...

Menarik tak gambar2 kat atas tu? Haha...feel free to comment ye...

salam...

p/s: pelihara lah mata anda dengan tidak melihat benda2 yg tak berfaedah...

11 comments:

senandung semalam said...

gmbr 2nd last xnk comment...huhuuu...gmbr last myb biri2 kot... exercise mate smpai da juling....ahahhaaah

Aliff Nasir said...

haha...
cbe tngk btol2 gmbar 2nd last ngan last skali 2...
gambar last tu bkn biri2 tau...
cube tngk btol2...

•✿•fitri ain•✿• said...

yg second last tu gmbr ketiak.bukan bontot~ kekekeke..

Aliff Nasir said...

tahniah fitri!
mata anda masih sehat...
hehe...

AyuE said...

gambar second last tu ketiak...gambar last tu mcm orang tengah bogel dok menguncupkan badan..hahaahaha imiginasi aku je kot...=p

Aliff Nasir said...

haha...
btol la tu ayue...
dua2 gmbar dapat diteka dngn btol..

bhahmz said...

yg 2nd last..nmpk jam bende blakang perempuan yg kat blakang 2..tp..sbenanye ketiak pompuan yg tgkap gamba 2 kan?? haha xDD

yg last 2 gamba org x pakai baju eh? gamba dr mne ek? x penah taw ade kumpulan org gile2 cm2 xP

The Hetzel said...

truthfully, benda yg plg i suka ialah ilusi optik!so thankx~~~

Aliff Nasir said...

tahniah kpd sape2 yg berjaya meneka gmbar2 tersebut...
mata korang memang tajam...hehe..

adawiyahADDA said...

yg 2nd last tu pica tgn la...
tp nmpak cm bontot...
hahaha...
n last sekali tu...
mula2 mmg nmpak cm biri2...
tp rupenye....gambar org bugil...
hahaha..
betul x??

Aliff Nasir said...

btol la tu adda...
dua2 btol...