Sunday, May 30, 2010

Tak Rasa Bersalah Ke...??



Kat dunia ni memang tak sah kalau takde bende yang pelik-pelik. Kadang-kadang bende-bende pelik tu sesuatu yang melucukan, dan ade juga yang boleh menyinggung perasaan orang. Kadang-kadang juga, bende pelik-pelik ni la yang boleh bagi kesedaran kat orang ramai.Haa...ni aku nak tunjuk singboard-signboard yang pelik, yang aku tak penah pun jumpe kat mane-mane. Signboard-signboard ni ade kat area bandar Kuantan, baru je lagi aku rase JKR Kuantan pacak signboard sebab sebelum ni aku rase takde lagi signboard ni.





Haha...macam-macam la JKR Kuantan ni. Tapi bagus gak aku rase diorang pacak signboard ni, biar sedar sket orang-orang Kuantan (termasuk la aku) ni supaya jangan jadi samseng jalan raya. Ikut dan diorang je nak potong Q, nak buang sampah merata-rata, macam jalan raya ni mak bapak atuk nenek diorang yang punye je. Biar diorang pikir dua kali nk buat ke taknak, hehe...Picture credit to Ain Syazana Majid (sori ye amek gambar kat fb ko...jangan marah ye...hehe). Aku sebenarnye tak sempat nak snap gambar-gambar ni (ngah drive kereta Charade buruk bapak aku), so terpakse la amek kat album fb kawan aku tu.


p/s: aku harap signboard ni dapat mengurangkan jumlah samseng jalan raya kat kuantan ni...

salam....

9 comments:

aini~ said...

haha...'cute' toi la jkr ktn ni...pndai diorg wat signboard cmtu...
mmg kreatif la jkr skng...well done jkr!
hope num.of accidents in ktn will be approximately 0 after this...*wondering if this can be achieved*
cant wait to see these creative signboards in december!ngee2~

Aliff Nasir said...

cute la sngt =P ...
tp kalo nk number of accident to be 0 mustahil kot...
tp mane la tau kn...

Rina Rossoneri said...

hahahah comel je..tapi scr xlangsung dah campur adukkan bahasa Inggeris dgn bahasa melayu...huhuhu..

Nurul said...

ngehehehe comel plus klakar.. harap2 ni tak jadi papan baru ah long utk lekat iklan udah ler kan :)

BIG APPLE HARAM?

sarah shafie said...

pelik tp benar..tu sign board perli tu..klau tk terasa jgk tk tau la..huhu

yoro okino said...

hahah..
mcm kelakar jer..huhuh

Aliff Nasir said...

haha...
mcm mane la diorg terpikir nk wat signboard ni...

Aujinz said...

aku harap JKR Sepang pacak signboard macam nie kat simpang empat Dengkil Putrajaya tue..

ramai drebar dok pikir diri sendiri jer potong Q..

Anonymous said...

Amiable post and this enter helped me alot in my college assignement. Gratefulness you as your information.